Warsztaty

Proponujemy dzieciom zabawę w samodzielne projektowanie, konstruowanie i programowanie robotów przy pomocy profesjonalnego zestawu klocków Lego Mindstorms EV3 na trzech poziomach zaawansowania, przechodząc po kolei każdy poziom:

poziom1_on

POZIOM I – Młodszy konstruktor robotów

Poziom, który zaznajamia młodych kursantów z możliwościami, jakie daje zestaw klocków LEGO MindstormsEV3. Rozpoczyna się przygoda z budowaniem prostych konstrukcji, poznawaniem zasad działania podstawowych części robotów, czujników ruchu, koloru, podczerwieni i serwomotorów. Kursanci uczą się w pierwszej kolejności poprzez zabawę i praktyczne działanie, ubogacone wiedzą teoretyczną. Dzięki temu zajęcia są pełne dynamiki, mechaniki i techniki.
Na tym poziomie uczniowie budują zgodnie z gotową instrukcją kilka robotów i poznają sposób ich sterowania za pomocą urządzeń tj. tablet, telefon komórkowy czy pilot podczerwieni. Dzięki tej wiedzy potrafią już wprawić roboty w ruch i porównywać ich sprawności. Na koniec zajęć organizowane są m.in. wyścigi, zawody, walki robotów sumo oraz labiryntowe tory przeszkód w zależności od tematyki prowadzonych zajęć.

poziom2_on

POZIOM II – Starszy konstruktor – eksperymentator

To kolejny etap naszej przygody z robotami, który poprzez zabawę klockami Lego Mindstorms pozwala jeszcze bliżej poznać zasady elektroniki i informatyki. Uczniowie zapoznają się z tajnikami programowania w wizualnym systemie LEGO LabView z wykorzystaniem czujników, dzięki którym roboty stają się autonomicznymi urządzeniami. Na tym poziomie kursanci, korzystając z laptopów, sami programują działania robotów wykonanych na podstawie instrukcji prowadzącego. Etap ten pozwala na prawdziwe eksperymentowanie, logiczne, koncepcyjne myślenie, rozwiązywanie trudniejszych problemów, wprowadzanie w życie twórczych pomysłów. Tego wszystkiego wymaga dziś od uczniów współczesna szkoła oparta na nowej podstawie programowej kształcenia informatycznego.Właśnie dzięki takim umiejętnością, nabytym podczas naturalnej zabawy edukacyjnej ,nasi uczniowie lepiej poradzą sobie ze stawianymi im współcześnie wymaganiami.

poziom3_on

POZIOM III  Starszy inżynier programista

Ten poziom to poziom poszerzania i doskonalenia swoich dotychczasowych umiejętności z zakresu robotyki, elektroniki i informatyki. Wraz ze wzrostem skomplikowania modeli tworzonych już na podstawie własnych pomysłów uczniów, wzrasta też stopień trudności ich programowania. Ale dla ROBOMANIAKÓW-PASJONATÓW to nie problem, tylko kolejne fascynujące wyzwanie! Jak sprawić by robot nie tracił równowagi w trudnym terenie, pokonywał przeszkody, utrzymywał stały dystans od przeszkody, wykonywał skomplikowane sekwencje poleceń? Na te pytania z pewnością znajdzie odpowiedź, każdy prawdziwy Inżynier-Programista.